thumbnail

Rubrică Nouă - Curiozităţi

Rubrică Nouă - Curiozităţi

            Inspirată de fetiţa mea care este un copil extrem de curios şi dornic să afle cât mai multe lucruri pe diverse subiecte, astăzi am decis să fac o rubrică nouă intitulată “Curiozităţi”. Aici voi scrie articole pe diverse teme, probabil inspirată de curiozitatea celei mici.

            Ideea a plecat de la faptul că ea a descoperit pe postul tv Boomerang un desen animat care o amuză foarte tare. Animaţia se numeşte “Grizzy şi lemingii”. După primul episod a venit la mine cu întrebările.

-         Mami, ştii ce e ăla un leming?

La întrebarea asta eu am răspuns frumos, pregătită fiind (ironic).

-         Da, lemingul este un animăluţ drăguţ şi simpatic. El seamănă cu un hamster (unul din animăluţele ei).

Până aici m-am descurcat minunat, însă a urmat un şir de întrebări la care nu am ştiut să răspund. Unde trăieşte lemingul? Cu ce se hrăneşte? Ce face lemingul?

Eu am o regulă cu copiii cu care lucrez, o regulă bună, zic eu. Dacă nu ştiu să răspund la o întrebare sau nu ştiu să rezolv un exerciţiu, atunci le spun copiilor “nu ştiu, citesc, mă gândesc, mă documentez şi îţi spun mai târziu”. Am decis să fac acest lucru pentru că mi se pare important ca copiii să primească informaţii corecte şi adevărate despre curiozităţile lor, în locul unor informaţii false doar pentru ca adultul “să pară” atotştiutor.

Prin urmare astăzi voi deschide rubrica “Curiozităţi” cu un articol despre lemingi.

            P.S. Dacă nu ştiţi desenul animat, vă las mai jos un episod.



Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

Powered by Blogger.